Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam adalah pakej percutian yang paling popular di Jawa Timur. Pakej Pelancongan Bromo Kawah Ijen - Trekking ke Gunung Ijen dan Gunung Bromo adalah pakej pelancongan untuk pencinta alam semula jadi. Ijen Plateau (Ijen Crater) dengan tasik kawah terbesar di pulau Jawa dengan tempoh 3 hari 2 malam. Lebih kurang kedalaman dalam kawah ini adalah kira-kira 200 meter dan kira-kira 36 juta meter padu wap air asid, dan juga ditutup dengan awan belerang yang menyengat (disarankan agar pelancong pergi ke pelancongan Kawah Ijen ini untuk membawa topeng atau melihat tip untuk perjalanan ke kawah ijen ) Daya tarikan utama di Pelancongan Kawah Ijen adalah tasik kawah besar yang mempunyai banyak belerang dengan warna biru yang mempesonakan, yang terletak di antara dinding tipis batuan grooved. Ijen Crater sendiri terletak sekitar 2,300 meter di atas paras laut. Membentuk gunung berapi berkembar yang kini hampir pupus, lihat pengepungan Kawah Ijen-Negeri di atas awan.

Pakej Pelancongan Surabya ke Gunung Bromo Ijen Sunrise Tour

Berikut itinerary untuk Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam

Hari ke 1: Surabaya / Malang - Kawah Ijen

  • Pakej Lawatan Ijen Crater bermula dengan pick-up dari lapangan terbang / stesen / terminal / hotel di Surabaya atau Malang. Kemudian teruskan ke objek wisata Gunung Kawah Ijen dengan tempoh 6-7 jam perjalanan.
  • Dalam perjalanan ke Ijen Crater kami berehat dan menikmati makan tengah hari di restoran / restoran sebelum pergi dalam perjalanan selepas itu, lanjutkan perjalanan ke penginapan atau hotel di sekitar kawah Gunung Ijen. Selepas tiba di hotel, semak program percuma.

Hari ke 2: Pakej Tour Kawah Ijen - Pelancongan Bromo - Hotel Bromo

  • Bermula pada jam 3:00 pagi akan diambil oleh pasukan kami dari penginapan untuk pergi ke Ijen Crater dengan tempoh 45 minit.
  • Dalam perjalanan ke Paltuding, kami pergi ke tempat letak kereta untuk sampai ke pendakian, disertai dengan panduan dari panduan kami dan memberitahu anda lebih banyak maklumat mengenai kawah Ijen.
  • Selepas tiba di Paltuding mengambil sarapan pagi yang cepat dan mula mengembara ke kawah Ijen dengan jarak kira-kira 3 kilometer dengan tempoh 1.5 jam - 2 jam kami akan tiba di kawah Ijen dan merasakan pemandangan indah dengan penambang belerang banyak.
  • Semasa kami berehat dengan mengambil gambar-gambar dari Ijen, kami kembali ke tempat letak kereta Paltuding dan pergi balik ke hotel, mandi dan periksa dari hotel, maka perjalanan kami terus menuju ke Gunung Bromo untuk mengikuti program paket bromo sunrise tour.
  • Tiba di Bromo, kami akan mendaftar masuk hotel / penginapan di Bromo, kemudian program percuma.

Hari 3: Bromo Tour Sunrise - Explore Bromo - Kawah Bromo - Surabaya 

  • Pagi sekitar jam 03.00 WIB, jeep Bromo kami siap membawa anda untuk menjelajah Bromo. dan kami akan bersiap untuk pergi ke Penanjakan 1 Puncak Bromo, atau jika sudah penuh dengan pengunjung kami akan menyediakan alternatif, dapat naik 2, bukit bromo kingkong, bukit mentrom Bromo atau bahkan di bukit cinta Bromo, dan tentu saja pemandangan yang diperoleh tidak kurang cantik.
  • Setelah menikmati Rising Sun, Jeep akan membawa pulang lawatan ke Kawah Bromo dengan melewati padang pasir di kaki Gunung Bromo, setelah tiba di tempat parkir Jeep, para peserta dapat mulai memanjat ke Kawah Bromo, sekitar 1.5 km / 25 menit atau dapat naik kuda sebagai alternatif lain untuk Bromo.
  • Selepas menikmati jalan raya jalan ke Kawah Bromo, lawatan itu akan diteruskan ke Savavah, di sana kita akan dimanjakan oleh taman Hijau yang sangat luas dan selepas itu kita akan pergi ke Pasir berbisik sebagai lawatan penutupan.
  • Kemudian Bromo Jeep akan membawa kami kembali ke Cemoro Lawang untuk mengakhiri program lawatan ini, kemudian sarapan di restoran setempat, dan berehat seketika untuk menikmati suasana Bromo yang terakhir, setelah itu kami akan dibawa kembali ke Surabaya atau Malang untuk meninggalkan Bromo, jangan lupa mengucapkan selamat tinggal di Bromo, Setelah tim wisata Bromo membawa Anda ke destinasi, program ini telah selesai.
  • Program Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam selesai.
Untuk info mengenai fasilitas dan harga Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam sila hubungi kontak kami. atau
  • Telp/Whatsapp : +62 852 3333 0011

Pakej Percutian Surabya Bromo Ijen Sunrise Tour 3 Hari 2 Malam